گردش اسناد دعاوی و اجرای صحیح این نظام، بهترین روش برقراری سیستم‌های ارتباطی سازمان  می‌باشد و این امر تا بدانجا اهمیت دارد که به منظور کنترل و اداره چنین نظامی در چند سال گذشته مدیریت سازمان ها با هدف کنترل دقیق و رسیدگی و پیگیری صحیح امور در جهت جوابگویی سریع، صحیح و دقیق به ذی نفعان اشان تلاشی بی‌وقفه در جهت ایجاد دیدگاه علمی برای استفاده از  سیستم درون سازمانی وبرون سازمانی ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی و توسعه فرهنگ اداری در سازمان نموده اند.

با توجه به رسیدن به اهداف فوق، تهیه و ساخت نرم‌افزاری علمی و بنیادی بر اساس مفاهیم تخصصی اطلاعات دعاوی حقوقی  مشاهده گردید.

سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی ، نرم افزاری جامع جهت ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات دعاوی حقوقی و پرونده ‌ها می باشد. امکان ثبت اطلاعات کلیه فرم های حقوقی سازمان در این سیستم و یکپارچگی این اطلاعات در قالب پرونده های حقوقی باعث افزایش سرعت رسیدگی به مکاتبات حقوقی از طریق فرم های دعاوی حقوقی وگردش الکترونیکی مکاتبات می گردد که این اولین اثرگذاری این سیستم می باشد. با استفاده از این سیستم می توان به سرعت به اطلاعات، تصاویر و سوابق فرم های حقوقی و پرونده های حقوقی ثبت شده در سیستم دست پیدا کرد.

پرسشهایی که ممکن است پیش بیاید

  • آیا پرونده های حقوقی سازمان شما به درستی مدیریت می شود؟
  • آیا منابع سازمان شما در ارتباط با پرونده های حقوقی سازمان، برنامه ریزی شده و ساختار یافته هستند؟
  • آیا اطلاعات لازم برای تصمیم گیری های قراردادی و حقوقی شما در اسرع وقت و در همه جلسات در دسترس شما است؟
  • آیا درصد پیروزی مذاکراتی شما درجلسات حقوقی بالا است؟
  • آیا کارشناسان حقوقی شما به موقع در جلسات دادگاه ها، دادسراها و … حضور دارند؟
  • آیا حجم کار کارشناسان شما و برنامه ریزی آن ها قابل مدیریت است؟
  • آیا رسیدگی به اظهارنامه ها و ابلاغیه های سازمان شما به موقع انجام می شود؟

هدف از راه اندازی این سیستم چیست

 هدف اصلی از راه اندازی سیستم دعاوی حقوقی،  پیگیری سریع، کاهش زمان رسیدگی و پاسخگویی، امنیت اطلاعات، جست وجوی آسان، دسترسی سریع به اسناد، به حداقل رساندن حضور فیزیکی ارباب رجوع و بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی است.
اجرایی شدن این سیستم باعث حذف کاغذ از پرونده های حقوقی ، پیگیری ارجاعات از طریق سیستم ، افزایش بهره وری ، کاهش هزینه ها و زمان انجام امور، ایجاد یکپارچگی در ساختار اطلاعات ، نظام اداری سازمان و مکاتبات آن می‌شود.
از مهمترین ویژگی های سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی، ارتباط با سیستم بایگانی اسناد الکترونیکی و همچنین قابلیت پیگیری اینترنتی پرونده های حقوقی جهت استفاده ارباب رجوع از طریق پرتال‌ های اینترنتی و مدیران است.

گروه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات بارای در طول 10 سال گذشته با همكاري برخی‌ سازمان‌های حقوقی و استفاده از تجارب تخصصی این‌گونه سازمان‌ها در خصوص ورود اطلاعات، ساماندهی و نگهداری اطلاعات تخصصی پرونده‌ها و مستندات حقوقی،  اقدام به طراحي و پياده‌سازي سيستم جامع پيگيري دعاوي حقوقي نموده است.

با گذشت بيش از 10 سال فعاليت تحقيق و توسعه در این حوزه اكنون اين امكان فراهم آمده است كه تجربه موفق بدست آمده را در اختيار ساير سازمان‌هاي مشابه قرار دهیم.

بدين منظور با جمع‌بندي تجارب خود در اين حوزه اقدام به ارائه راه‌حل جامع نموده است كه در ادامه به قابليتهاي كلي آن اشاره خواهد شد همچنین برخي از صفحات نمايشي اين نرم‌افزار و گزارش‌هاي تخصصي آن ارائه مي‌شود.

دیدگاه ها