
سیستم جامع ثبت و پيگيری دعاوی حقوقی
راهکاری جامع برای مدیریت مراحل دعاوی حقوقی جهت سازمان و ارگانهای خاص
- آیا پرونده های حقوقی سازمان شما به درستی مدیریت می شود؟
- آیا منابع سازمان شما در ارتباط با پرونده های حقوقی سازمان، برنامه ریزی شده و ساختار یافته هستند؟
- آیا اطلاعات لازم برای تصمیم گیری های قراردادی و حقوقی شما در اسرع وقت و در همه جلسات در دسترس شما است؟
- آیا درصد پیروزی مذاکراتی شما درجلسات حقوقی بالا است؟
- آیا کارشناسان حقوقی شما به موقع در جلسات دادگاه ها، دادسراها و … حضور دارند؟
- آیا حجم کار کارشناسان شما و برنامه ریزی آن ها قابل مدیریت است؟
- آیا رسیدگی به اظهارنامه ها و ابلاغیه های سازمان شما به موقع انجام می شود؟
گردش اسناد دعاوی و اجرای صحیح این نظام، بهترین روش برقراری سیستمهای ارتباطی سازمان میباشد و این امر تا بدانجا اهمیت دارد که به منظور کنترل و اداره چنین نظامی در چند سال گذشته مدیریت سازمان ها با هدف کنترل دقیق و رسیدگی و پیگیری صحیح امور در جهت جوابگویی سریع، صحیح و دقیق به ذی نفعان اشان تلاشی بیوقفه در جهت ایجاد دیدگاه علمی برای استفاده از سیستم درون سازمانی وبرون سازمانی ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی و توسعه فرهنگ اداری در سازمان نموده اند.
با توجه به رسیدن به اهداف فوق، تهیه و ساخت نرمافزاری علمی و بنیادی بر اساس مفاهیم تخصصی اطلاعات دعاوی حقوقی مشاهده گردید.
سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی ، نرم افزاری جامع جهت ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات دعاوی حقوقی و پرونده ها می باشد. امکان ثبت اطلاعات کلیه فرم های حقوقی سازمان در این سیستم و یکپارچگی این اطلاعات در قالب پرونده های حقوقی باعث افزایش سرعت رسیدگی به مکاتبات حقوقی از طریق فرم های دعاوی حقوقی وگردش الکترونیکی مکاتبات می گردد که این اولین اثرگذاری این سیستم می باشد.
با استفاده از این سیستم می توان به سرعت به اطلاعات، تصاویر و سوابق فرم های حقوقی و پرونده های حقوقی ثبت شده در سیستم دست پیدا کرد.
در سیستم دعاوی حقوقی، تمام اطلاعات مربوط به دعاوی، اصل سند و ارجاعات، تصاویرنگهداری شده و در نهایت تمام اطلاعات پرونده در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین می توان گزارش های مدیریتی دقیقی نیز از این سیستم استخراج کرد.
هدف اصلی از راه اندازی سیستم دعاوی حقوقی، پیگیری سریع، کاهش زمان رسیدگی و پاسخگویی، امنیت اطلاعات، جست وجوی آسان، دسترسی سریع به اسناد، به حداقل رساندن حضور فیزیکی ارباب رجوع و بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی است.
اجرایی شدن این سیستم باعث حذف کاغذ از پرونده های حقوقی ، پیگیری ارجاعات از طریق سیستم ، افزایش بهره وری ، کاهش هزینه ها و زمان انجام امور، ایجاد یکپارچگی در ساختار اطلاعات ، نظام اداری سازمان و مکاتبات آن میشود.
از مهمترین ویژگی های سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی، ارتباط با سیستم بایگانی اسناد الکترونیکی و همچنین قابلیت پیگیری اینترنتی پرونده های حقوقی جهت استفاده ارباب رجوع از طریق پرتال های اینترنتی و مدیران است.

نرم افزار جامع دعاوی حقوقی شرکت فناوری اطلاعات بارای
گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بارای در طول 10 سال گذشته با همكاری برخی سازمانهای حقوقی و استفاده از تجارب تخصصی اینگونه سازمانها در خصوص ورود اطلاعات، ساماندهی و نگهداری اطلاعات تخصصی پروندهها و مستندات حقوقی، اقدام به طراحی و پیادهسازی سیستم جامع پیگیری دعاوی حقوقی نموده است. با گذشت بیش از 10 سال فعالیت تحقیق و توسعه در این حوزه اكنون این امكان فراهم آمده است كه تجربه موفق بدست آمده را در اختیار سایر سازمانهای مشابه قرار دهیم. بدین منظور با جمعبندی تجارب خود در این حوزه اقدام به ارائه راهحل جامع نموده است كه در ادامه به قابلیتهای كلی آن اشاره خواهد شد همچنین برخی از صفحات نمایشی این نرمافزار و گزارشهای تخصصی آن ارائه میشود.
اطلاعات بیشتر محصول:
امكان حذف كاغذ از گردش كار دعاوی حقوقی
امكان به گردش درآوردن تمامیفرمهای حقوقی در سازمان
امكان نگهداری كامل مراحل گردش یك فرم با ذكر اطلاعات اشخاص و زمان
امكان ارتباط كاری كامل بین اداره كل حقوقی و اداره حقوقی مناطق
- امكان ایجاد گروهبندی خاص هر نوع فرم حقوقی
- امكان ایجاد اتوماتیك فرمهای حقوقی از روی ثبت نامه وارده ، صادره و یا داخلی
- امكان ایجاد نامه اتوماتیك پرونده حقوقی
- امكان رویت سوابق كامل یك پرونده و مراحل جداگانه هر فرم در گردش های كاری
- امكان ایجاد برقراری ارتباط فرمها از طریق پلاكثبتیهای یكسان و جلوگیری از اطلاعات اشتباه
- امكان ایجاد اتوماتیك بایگانی و نگهداری اطلاعات در كلاسههای خاص
- امكان نگهداری كامل تصاویر فرمها، نامهها و پروندهها
- امكان گزارشگیریهای پویا از اطلاعات
- امكان نگهداری كامل نمودار سازمانی و اطلاعات كارمندان
- امكان نگهداری اطلاعات كامل سازمانهای كاری مرتبط مانند ادارات و شعب دیوان، دادگاهها و …
- امكان نگهداری اطلاعات شاكیها، وكلاء و …
- امكان ثبت و نگهداری پرونده حقوقی
- امكان ایجاد، ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر نامه وارده
- امكان ایجاد، ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر نامه صادره
- امكان ایجاد، ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر نامه داخلی
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم دستورموقت
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم دادخواست دیوانی
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم دادخواست حقوقی
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم لایحه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم رای
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم استعلام داخلی
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم استعلام خارجی
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم احضاریه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم اخطاریه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم صورتجلسات و كمیسیونها
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم ابلاغیه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم اجرائیه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم شكوائیه
- امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاویر فرم چك و سفته
- امكان ثبت و نگهداری دفاتر و كلاسههای بایگانی
- امکان گردش كار تمامی فرم ها در داخل کارتابل افراد
- امکان اصل مستند در تمامی فرم ها
- امكان ثبت اطلاعات تخصصی دعاوی حقوقی
- امكان پیگیری مراحل دعاوی حقوقی
- اخذ گزارشهای تخصصی در حوزه دعاوی حقوقی
- Web Based و Windows Based
- امكان ارتباط كاری كامل بین ادارات مختلف (نمونه: اداره كل حقوقی شهرداری و اداره حقوقی مناطق شهرداری)
- بر اساس اطلاعات وسیع ثبت شده در سیستم، امكان اخذ گزارشهای متنوعی در سیستم وجود دارد كه شرح برخی از آنها در ادامه آمده است.
- گزارشات كلی
گزارش كلی در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به مجموعهای از گزارشاتی دست پیدا كنید كه در ارتباط با آمار و اطلاعات پرونده باشد.
- گزارش آراء ابلاغ شده له/علیه از سوی شعب دیوان
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات رایهای ابلاغ شده از سوی شعب دیوان دست پیدا كنید. با توجه به این كه نوع رای را چه انتخاب كنید رای له یا علیه مشخص میگردد.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: نوع رای، متشاكی، مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ رای و كارشناس پروندهای كه رای آن پرونده آمده است.
- گزارش كلیه اطلاعات فرمها
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به كلیه اطلاعات فرمهای وارده و صادره بر اساس فیلترهای متفاوتی دست پیدا كنید.:
- گزارش دادخواستهای ابلاغ شده از سوی دادگاهها
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات دادخواستهای ابلاغ شده از دادگاه دست پیدا كنید.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكی، متشاكی، مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ و كارشناس پروندهای كه دادخواست آن پرونده آمده است.
- گزارش دادخواستهای ابلاغ شده از سوی شعب دیوان
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات دادخواستهای ابلاغ شده از سوی شعب دیوان دست پیدا كنید.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكی، متشاكی، مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ و كارشناس پروندهای كه دادخواست آن پرونده آمده است.
- گزارش ارسال لوایح دفاعیه به شعب دادگاهها
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات لوایح ابلاغ شده به دادگاه دست پیدا كنید.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ لایحه و كارشناس پروندهای كه لایحه آن پرونده آمده است.
- گزارش ارسال لوایح دفاعیه به شعب دیوان
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات لوایح ابلاغ شده به شعب دیوان دست پیدا كنید.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ لایحه و كارشناس پروندهای كه لایحه آن پرونده آمده است.
- گزارش جلسات
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات كلیه جلسات دست پیدا كنید
- گزارش احضاریهها
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات احضاریهها دست پیدا كنید.
- گزارش اخطاریهها
گزارش فوق در صفحه اصلی سیستم حقوقی قرار دارد. با انتخاب این گزارش میتوانید به اطلاعات دادخواستهای ابلاغ شده از سوی شعب دیوان دست پیدا كنید.
فیلترهای این گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكی، متشاكی، مرجع رسیدگی، ازتاریخ تا تاریخ و كارشناس پروندهای كه دادخواست آن پرونده آمده است.
نما و توضیحاتی از صفحات نرم افزار
هدف نهایی این نرمافزار ثبت و نگهداری اطلاعات مرتبط با دعاوی حقوقی و كیفری در سازمانها میباشد. در این نرمافزار كلیه اطلاعات مرتبط با این دعاوی به صورت كامل در نرمافزار نگهداری شده و تصاویر ( اصل مستند ) این اطلاعات نیز نگهداری میشود و در نهایت كلیه اطلاعات مرتبط بایك پرونده به صورت یكپارچه در اختیار سازمان بوده و میتوان گزارشات مدیریتی دقیقی را از نرمافزار استخراج نمود.
در ادامه به تفصیل امكانات برخی ازصفحات نمایشی آن ارائه خواهد شد.
(قابل ذکر است که نمونهی نرمافزار که در ادامه مطلب به توضیح آن پرداختهایم یکی از کاملترین پیکربندیهای این نرمافزار و جهت فعالیت در ادارهکل حقوقی شهرداری تهران و مناطق ۲۲گانهی شهر تهران تنظیم شده است)
امكان نگهداری كامل نمودار سازمانی و اطلاعات كارمندان
با وارد شدن به زیر مجموعه برنامه پایه و انتخاب آیكن كارمندان قابلیت انجام عملیات مختلف و گزارش های متنوع موجود میباشد و با وارد كردن نام و نام خانوادگی كارمند در قسمت جستجو و زدن دكمه تائید می توانید تمام مشخصات كارمند مورد نظر اعم از كد، نام پدر، تلفن، موبایل، پست الكترونیك، آدرس، كدملی، شماره شناسنامه، وضعیت تاهل و … را مشاهده کرد. با وارد شدن به زیر مجموعه برنامه پایه و انتخاب آیكن نمودار سازمانی قابلیت ملاحظه نمودار درختی سازمان تا n سطح و تمام زیر مجموعه هایش با مشخصات كامل آنها حتی پرسنل آن قسمت ،سمت ، محل استقرار و … را مشاهده نمود.
بیشتر پیدا کن

امكان نگهداری اطلاعات كامل سازمانهای كاری مرتبط مانند ادارات و شعب ديوان، دادگاهها و …
با وارد شدن به زیر مجموعه برنامه پایه و انتخاب آیكن سازمان ها قابلیت ملاحظه نمودار درختی افراد حقیقی خارجی ، دادسراها، دادگاهها، ریاست دیوات عدالت اداری، سازمانها و شركت ها، سازمان ها و معاونت های شهرداری، شورای حل اختلاف، كلانتری، متشاكی نامشخص، متفرقه، مرجع نامشخص، وكلاء و … و با انتخاب هر كدام از این آیكن ها میتوانید مشخصات کاملتری را مشاهده فرمائید.
بیشتر پیدا کن

امكان ثبت و نگهداری پرونده حقوقی
با ورود به زیر مجموعه برنامه حقوقی و انتخاب آیكن پرونده حقوقی امکان مشاهده اطلاعات تخصصی مرتبط با پرونده (در این نمونه: پلاك ثبتی، انواع پرونده و زیر مجموعه هایش، كلاسه پرونده، مرجع رسیدگی و زیر مجموعه هایش، شاكی خارجی و زیر مجموعه هایش ، متشاكی عنه داخلی و زیر مجموعه هایش، شاكل داخلی ، متشاكی خارجی ، وكیل شاكی، وكیل متشاكی، شرح، موضوع و …) و با زدن آیكن جستجو و با انتخاب هر كدام از اطلاعات و وارد كردن یكی از آنها می توانید تمام اطلاعات آن پرونده را ملاحظه فرمائید.
بیشتر پیدا کن

امكان ايجاد، ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاوير نامه وارده
با ورود به برنامه مكاتبات و انتخاب آیكن نامه وارده پنجره ای مقابل شما باز می شود كه شامل نوع پرونده ، سازمان فرستنده، شماره فرستنده، تاریخ ارسال و … میباشد كه شما با انتخاب آیكن جستجو و وارد كردن یكی از این آیكن ها و زدن دكمه تائید می توانید تمام اطلاعات آن نامه را ملاحظه نمائید و حتی برای بازدید از اصل مستند نامه می توانید دكمه سمت راست روی صفحه اصلی را كلیك نمائید تا اصل نامه وارده به صورت اسكن شده قابل ملاحظه باشد. لازم به ذکر است در صورت داشتن نرم افزار اتوماسیون اداری از شرکت نرم افزاری دیگر امکان ارتباط از طریق پروتکل ECE فراهم می باشد.
بیشتر پیدا کن

امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاوير فرم دستورموقت
با ورود به برنامه حقوقی و انتخاب دستور موقت از زیر مجموعه برنامه حقوقی فرم دستور موقت باز می شود كه در آن فیلدهای گروهبندی و زیر مجموعههایش، نوع شكایت و زیر مجموعههایش، پرونده و زیر مجموعههایش، موضوع، تاریخ مرجع، گیرنده، قرار دیوان و …. وجود دارد همچنین با انتخاب منوی جستجو می توانید با وارد كردن در هر كدام از فیلدها و زدن دكمه تائید تمام اطلاعات مورد نظرتان همراه با اصل مستند را ملاحظه نمائید.
بیشتر پیدا کن

امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاوير فرم دادخواست حقوقی
با انتخاب برنامه حقوقی و زیر مجموعه دادخواست حقوقی فرم دادخواست حقوقی باز میشود كه شامل فیلدهای گروهبندی، پرونده، نوع شكایت، موضوع، مرجع رسیدگی، شماره مرجع، تاریخ مرجع، شرح شاكی، قیمت، دلایل و منضمات، كلاسه بایگانی و … میباشد و شما با انتخاب منوی جستجو و وارد كردن یكی از این اطلاعات و زدن دكمه تائید میتوانید ریز اطلاعات و اصل مستند آن را ببینید.
بیشتر پیدا کن

امكان ثبت و نگهداری اطلاعات و تصاوير فرم لايحه
با وارد شدن به برنامه حقوقی و انتخاب زیر مجموعه فرم لایحه پنجره ای باز می شود كه شامل فیلدهای گروه بندی، پرونده، فرستنده، مرجع رسیدگی، نوع شكایت، تاریخ ارسال، موضوع، دلایل شاكی، ایرادات وارده، دلایل قانونی، شرح پیوست ، كلاسه بایگانی و … می باشد شما با انتخاب منوی جستجو و وارد كردن یكی از این اطلاعات و زدن دكمه تائید می توانید ریز اطلاعات و اصل مستند آن را ببینید.
بیشتر پیدا کن
