سیستم جامع ثبت و پيگيري دعاوي حقوقي
راهکاری جامع برای مدیریت مراحل دعاوی حقوقی جهت سازمان و ارگانهای خاص
راهکاری جامع برای مدیریت مراحل دعاوی حقوقی جهت سازمان و ارگانهای خاص
پرسش هایی که ممکن است پیش بیاید
بهترین راهکار چیست؟
گردش اسناد دعاوی و اجرای صحیح این نظام، بهترین روش برقراری سیستمهای ارتباطی سازمان میباشد و این امر تا بدانجا اهمیت دارد که به منظور کنترل و اداره چنین نظامی در چند سال گذشته مدیریت سازمان ها با هدف کنترل دقیق و رسیدگی و پیگیری صحیح امور در جهت جوابگویی سریع، صحیح و دقیق به ذی نفعان اشان تلاشی بیوقفه در جهت ایجاد دیدگاه علمی برای استفاده از سیستم درون سازمانی وبرون سازمانی ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی و توسعه فرهنگ اداری در سازمان نموده اند.
با توجه به رسیدن به اهداف فوق، تهیه و ساخت نرمافزاری علمی و بنیادی بر اساس مفاهیم تخصصی اطلاعات دعاوی حقوقی مشاهده گردید.
سیستم ثبت و مدیریت دعاوی حقوقی چیست؟
سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی ، نرم افزاری جامع جهت ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات دعاوی حقوقی و پرونده ها می باشد. امکان ثبت اطلاعات کلیه فرم های حقوقی سازمان در این سیستم و یکپارچگی این اطلاعات در قالب پرونده های حقوقی باعث افزایش سرعت رسیدگی به مکاتبات حقوقی از طریق فرم های دعاوی حقوقی وگردش الکترونیکی مکاتبات می گردد که این اولین اثرگذاری این سیستم می باشد. با استفاده از این سیستم می توان به سرعت به اطلاعات، تصاویر و سوابق فرم های حقوقی و پرونده های حقوقی ثبت شده در سیستم دست پیدا کرد.
در سیستم دعاوی حقوقی، تمام اطلاعات مربوط به دعاوی، اصل سند و ارجاعات، تصاویرنگهداری شده و در نهایت تمام اطلاعات پرونده در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین می توان گزارش های مدیریتی دقیقی نیز از این سیستم استخراج کرد.
هدف از راه اندازی این سیستم چیست؟
هدف اصلی از راه اندازی سیستم دعاوی حقوقی، پیگیری سریع، کاهش زمان رسیدگی و پاسخگویی، امنیت اطلاعات، جست وجوی آسان، دسترسی سریع به اسناد، به حداقل رساندن حضور فیزیکی ارباب رجوع و بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی است.
اجرایی شدن این سیستم باعث حذف کاغذ از پرونده های حقوقی ، پیگیری ارجاعات از طریق سیستم ، افزایش بهره وری ، کاهش هزینه ها و زمان انجام امور، ایجاد یکپارچگی در ساختار اطلاعات ، نظام اداری سازمان و مکاتبات آن میشود.
از مهمترین ویژگی های سیستم ثبت و پیگیری دعاوی حقوقی، ارتباط با سیستم بایگانی اسناد الکترونیکی و همچنین قابلیت پیگیری اینترنتی پرونده های حقوقی جهت استفاده ارباب رجوع از طریق پرتال های اینترنتی و مدیران است.
گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بارای در طول 10 سال گذشته با همكاري برخی سازمانهای حقوقی و استفاده از تجارب تخصصی اینگونه سازمانها در خصوص ورود اطلاعات، ساماندهی و نگهداری اطلاعات تخصصی پروندهها و مستندات حقوقی، اقدام به طراحي و پيادهسازي سيستم جامع پيگيري دعاوي حقوقي نموده است.
با گذشت بيش از 10 سال فعاليت تحقيق و توسعه در این حوزه اكنون اين امكان فراهم آمده است كه تجربه موفق بدست آمده را در اختيار ساير سازمانهاي مشابه قرار دهیم.
بدين منظور با جمعبندي تجارب خود در اين حوزه اقدام به ارائه راهحل جامع نموده است كه در ادامه به قابليتهاي كلي آن اشاره خواهد شد همچنین برخي از صفحات نمايشي اين نرمافزار و گزارشهاي تخصصي آن ارائه ميشود.
گزارش كلي در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به مجموعهاي از گزارشاتي دست پيدا كنيد كه در ارتباط با آمار و اطلاعات پرونده باشد.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات رايهاي ابلاغ شده از سوي شعب ديوان دست پيدا كنيد. با توجه به اين كه نوع راي را چه انتخاب كنيد راي له يا عليه مشخص ميگردد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: نوع راي، متشاكي، مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ راي و كارشناس پروندهاي كه راي آن پرونده آمده است.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به كليه اطلاعات فرمهاي وارده و صادره بر اساس فيلترهاي متفاوتي دست پيدا كنيد.:
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات دادخواستهاي ابلاغ شده از دادگاه دست پيدا كنيد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكي، متشاكي، مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ و كارشناس پروندهاي كه دادخواست آن پرونده آمده است.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات دادخواستهاي ابلاغ شده از سوي شعب ديوان دست پيدا كنيد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكي، متشاكي، مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ و كارشناس پروندهاي كه دادخواست آن پرونده آمده است.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات لوايح ابلاغ شده به دادگاه دست پيدا كنيد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ لايحه و كارشناس پروندهاي كه لايحه آن پرونده آمده است.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات لوايح ابلاغ شده به شعب ديوان دست پيدا كنيد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ لايحه و كارشناس پروندهاي كه لايحه آن پرونده آمده است.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات كليه جلسات دست پيدا كنيد
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات احضاريهها دست پيدا كنيد.
گزارش فوق در صفحه اصلي سيستم حقوقي قرار دارد. با انتخاب اين گزارش ميتوانيد به اطلاعات دادخواستهاي ابلاغ شده از سوي شعب ديوان دست پيدا كنيد.
فيلترهاي اين گزارش عبارتند از: نوع خواسته شاكي، متشاكي، مرجع رسيدگي، ازتاريخ تا تاريخ و كارشناس پروندهاي كه دادخواست آن پرونده آمده است.
هدف نهايي اين نرمافزار ثبت و نگهداري اطلاعات مرتبط با دعاوي حقوقي و كيفري در سازمانها ميباشد. در اين نرمافزار كليه اطلاعات مرتبط با اين دعاوي به صورت كامل در نرمافزار نگهداري شده و تصاوير ( اصل مستند ) اين اطلاعات نيز نگهداري ميشود و در نهايت كليه اطلاعات مرتبط بايك پرونده به صورت يكپارچه در اختيار سازمان بوده و ميتوان گزارشات مديريتي دقيقي را از نرمافزار استخراج نمود.
در ادامه به تفصيل امكانات برخي ازصفحات نمايشي آن ارائه خواهد شد.
(قابل ذکر است که نمونهی نرمافزار که در ادامه مطلب به توضیح آن پرداختهایم یکی از کاملترین پیکربندیهای این نرمافزار و جهت فعالیت در ادارهکل حقوقی شهرداری تهران و مناطق ۲۲گانهی شهر تهران تنظیم شده است)
با وارد شدن به زير مجموعه برنامه پايه و انتخاب آيكن كارمندان قابليت انجام عمليات مختلف و گزارش های متنوع موجود ميباشد و با وارد كردن نام و نام خانوادگي كارمند در قسمت جستجو و زدن دكمه تائيد مي توانيد تمام مشخصات كارمند مورد نظر اعم از كد، نام پدر، تلفن، موبايل، پست الكترونيك، آدرس، كدملي، شماره شناسنامه، وضعيت تاهل و … را مشاهده کرد.
با وارد شدن به زير مجموعه برنامه پايه و انتخاب آيكن نمودار سازماني قابليت ملاحظه نمودار درختي سازمان تا n سطح و تمام زير مجموعه هايش با مشخصات كامل آنها حتي پرسنل آن قسمت ،سمت ، محل استقرار و … را مشاهده نمود.
با وارد شدن به زير مجموعه برنامه پايه و انتخاب آيكن سازمان ها قابليت ملاحظه نمودار درختي افراد حقيقي خارجي ، دادسراها، دادگاهها، رياست ديوات عدالت اداري، سازمانها و شركت ها، سازمان ها و معاونت هاي شهرداري، شوراي حل اختلاف، كلانتري، متشاكي نامشخص، متفرقه، مرجع نامشخص، وكلاء و … و با انتخاب هر كدام از اين آيكن ها ميتوانيد مشخصات کاملتری را مشاهده فرمائید.
با ورود به زير مجموعه برنامه حقوقي و انتخاب آيكن پرونده حقوقي امکان مشاهده اطلاعات تخصصی مرتبط با پرونده (در این نمونه: پلاك ثبتي، انواع پرونده و زير مجموعه هايش، كلاسه پرونده، مرجع رسيدگي و زير مجموعه هايش، شاكي خارجي و زير مجموعه هايش ، متشاكي عنه داخلي و زير مجموعه هايش، شاكل داخلي ، متشاكي خارجي ، وكيل شاكی، وكيل متشاكي، شرح، موضوع و …) و با زدن آيكن جستجو و با انتخاب هر كدام از اطلاعات و وارد كردن يكي از آنها مي توانيد تمام اطلاعات آن پرونده را ملاحظه فرمائيد.
با ورود به برنامه مكاتبات و انتخاب آيكن نامه وارده پنجره اي مقابل شما باز مي شود كه شامل نوع پرونده ، سازمان فرستنده، شماره فرستنده، تاريخ ارسال و … ميباشد كه شما با انتخاب آيكن جستجو و وارد كردن يكي از اين آيكن ها و زدن دكمه تائيد مي توانيد تمام اطلاعات آن نامه را ملاحظه نمائيد و حتي براي بازديد از اصل مستند نامه مي توانيد دكمه سمت راست روي صفحه اصلي را كليك نمائيد تا اصل نامه وارده به صورت اسكن شده قابل ملاحظه باشد.
لازم به ذکر است در صورت داشتن نرم افزار اتوماسیون اداری از شرکت نرم افزاری دیگر امکان ارتباط از طریق پروتکل ECE فراهم می باشد.
با ورود به برنامه حقوقي و انتخاب دستور موقت از زير مجموعه برنامه حقوقي فرم دستور موقت باز مي شود كه در آن فيلدهاي گروهبندي و زير مجموعههايش، نوع شكايت و زير مجموعههايش، پرونده و زير مجموعههايش، موضوع، تاريخ مرجع، گيرنده، قرار ديوان و …. وجود دارد همچنین با انتخاب منوي جستجو مي توانيد با وارد كردن در هر كدام از فيلدها و زدن دكمه تائيد تمام اطلاعات مورد نظرتان همراه با اصل مستند را ملاحظه نمائيد.
با انتخاب برنامه حقوقي و زير مجموعه دادخواست حقوقي فرم دادخواست حقوقی باز ميشود كه شامل فيلدهاي گروهبندي، پرونده، نوع شكايت، موضوع، مرجع رسيدگي، شماره مرجع، تاريخ مرجع، شرح شاكي، قيمت، دلايل و منضمات، كلاسه بايگاني و … ميباشد و شما با انتخاب منوي جستجو و وارد كردن يكي از اين اطلاعات و زدن دكمه تائيد ميتوانيد ريز اطلاعات و اصل مستند آن را ببينيد.
با وارد شدن به برنامه حقوقي و انتخاب زير مجموعه فرم لايحه پنجره اي باز مي شود كه شامل فيلدهاي گروه بندي، پرونده، فرستنده، مرجع رسيدگي، نوع شكايت، تاريخ ارسال، موضوع، دلايل شاكي، ايرادات وارده، دلايل قانوني، شرح پيوست ، كلاسه بايگاني و … مي باشد شما با انتخاب منوي جستجو و وارد كردن يكي از اين اطلاعات و زدن دكمه تائيد مي توانيد ريز اطلاعات و اصل مستند آن را ببينيد.
گروه فناوری اطلاعات بارای
تلفکس:
۲۶۴۲۲۴۰۲ – ۰۲۱ (۱۰ خط)
ایمیل:
info@baray.ir