مجوزهای عجیبی که کاربران به شبکه های اجتماعی میدهند

امروزه شبکه های اجتماعی بخش زیادی از زندگی افراد را در سراسر دنیا گرفته است، حداقل هر فردی روزانه بین یک تا دو ساعت از زمان خود را به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی میگذراند. اما بسیاری از کاربران به هنگام ثبت نام در این محیط های مجازی، به قوانین و مجوزهایی که هر کدام از شبکه ها برای خود دارند، توجه نمیکنند. حداقل ما ایرانی ها به هنگام عضو شدن در این محیط های مجازی، حوصله خواندن کامل این سیاستها و مجوزها را به خود نمیدهیم. اما جالب است بدانید که برخی از این سیاستها بسیار عجیب به نظر میرسد که در زیر به  برخی از آنها اشاره میکنیم:

  1. تمام اطلاعات شما که شامل مکان هم میباشد برای همیشه در سرورهای توییتر ذخیره خواهند ماند.
  2. چنانچه اکانت شما در فیسبوک به دلایلی مثل استفاده نکردن بیش از حد در یک زمان مشخص، بسته شده باشد، به صورت خودکار به حالت تعلیق درآمده و به فیسبوک تعلق خواهد گرفت.
  3. اگر اینستاگرام از ایده های شما استفاده سودآوردی بکند، شما هیچ حقی در آن ندارید.
  4. اضافه کردن فردی را در لینکدین (Linkdin) که او را نمیشناسید، جرم محسوب میشود.
  5. اگر دقت کرده باشید برخی از پیجهای معتبر اشخاص معروف یا برندها و شرکتها که توسط صاحبان شبکه های اجتماعی تایید یا به اصطلاح Verify شده اند و باعث میگردد که طرفداران، اکانت قلابی از اصل را تشخیص دهند. حال چنانچه صاحبان اکانت به هواداران خود دروغ و شایعه پراکنی کنند، عملا جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
  6. حق تبلیغات در برنامه اینستاگرام از لحاظ فنی ممنوع بوده، و افرادی که به صورت نامتعارف در این زمینه فعالیت کنند، به صورت خودکار اکانت آنها از بین خواهد رفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *